Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach
Dodano dnia:2019-08-27
Ogłoszenie o wolnym stanowisku
urzędniczym z dnia 27.08.2019r.:
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach na
podstawie art. 11
i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz.
U. z 2019
poz. 1282) ogłasza
otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Główny
specjalista ds. opiekuńczo - wychowawczych
I.
Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe
Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach,
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki
II. Określenie stanowiska: Główny
specjalista ds. opiekuńczo – wychowawczych
III. Wymagania niezbędne:
1.
Wykształcenie wyższe administracyjne lub prawnicze
pierwszego, drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2018r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(Dz. U. z 20l8r„ poz. 1668).
2.
Posiada co najmniej 4-letni staż pracy w
publicznych służbach zatrudnienia
3.
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz
korzystanie z pełni praw publicznych.
4.
Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe.
5.
Nieposzlakowana opinia.
6.
Znajomość przepisów:
1) ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o
samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018r., poz. 511),
2) ustawy z dnia
14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
(tj. Dz. U. z 2018r., poz. 2096 ze zm.),
3) ustawy z dnia
23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1145 ze zm.).
4) ustawy z dnia
25 lutego 1964r. – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (tj. Dz. U. z 20l7r., poz. 682 z
późn. zm.),
5) ustawy z dnia 12 marca 2004r. o
pomocy społecznej (Dz. U. z 2019r., poz. 1507),
6) ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o
wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz. U. z 2019r., poz. 1111),
7) ustawy z dnia
29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (tj. Dz. U. z 20l5r..
poz.1390 ze zm.),
8) ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o
pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019r.
poz. 1282),
9) ustawy z dnia 11 lutego 2016 roku o
pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
10)
rozporządzenia RM z dnia 30 maja 2018 r w sprawie szczegółowych warunków
realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2018 r. poz. 1061 ze zm.),
11) rozporządzenia Rady (WE) NR
2201/2003 z dnia 27 listopada 2003 r. dotyczącego jurysdykcji oraz uznawania i
wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących
odpowiedzialności rodzicielskiej, uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1347/2000,
12) ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o
wykonywaniu niektórych czynności organu centralnego w sprawach rodzinnych z
zakresu obrotu prawnego na podstawie prawa Unii Europejskiej i umów
międzynarodowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 416),
13) rozporządzenia
PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Tekst mający znaczenie dla EOG) Dz.
U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1; zm.: Dz. U. UE. L. z 2018 r. Nr 127, str.
2.
14) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2018 r. poz.
1000 ze zm.),
15) ustawy z dnia 17 czerwca 1966
r. o
postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U.2019.1438
ze zm.).
16) znajomość
aktów wykonawczych (rozporządzeń) wydanych na podstawie powyższych ustaw.
IV. Wymagania
dodatkowe
1.
Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa.
2.
Praktyczna znajomość procedury wynikającej z Kpa w związku z trybem wydawania decyzji
administracyjnych.
3.
Umiejętność redagowania pism, protokołów, zarządzeń i uchwał.
4.
Znajomość obsługi programów komputerowych (pakiet MS Office), Internetu, poczty
elektronicznej.
5.
Umiejętność pracy w zespole.
6.
Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
7.
Dobre zdolności organizacyjne i negocjacyjne.
8.
Odpowiedzialność, rzetelność, terminowość.
9.
Wysoka kultura osobista.
V.
Zakres obowiązków na stanowisku
1. Ocena i
analiza zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej w
sprawach opiekuńczo – wychowawczych.
2. Sporządzanie
bilansu potrzeb i środków w zakresie pomocy w sprawach opiekuńczo –
wychowawczych.
3. Opracowywanie
powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych z zakresu prowadzonych
spraw.
4. Sporządzanie
sprawozdawczości okresowej /rocznej/.
5. Organizowanie
i prowadzenie specjalistycznego poradnictwa dla rodzin zastępczych
z zakresu świadczeń oraz obowiązującego prawa, w tym rodzinnego.
6.
Pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się
do życia, młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo wychowawcze
typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i
młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi
dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zstępcze oraz schroniska dla nieletnich,
zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno – wychowawcze, specjalne ośrodki
wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę
lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
7. Pomoc dziecku
pozbawionemu całkowicie lub częściowo opieki rodzicielskiej opieki
i wychowania w rodzinie zastępczej lub placówce opiekuńczo-wychowawczej
poprzez:
- skierowanie
dziecka do rodziny zastępczej na podstawie orzeczenia sądu opiekuńczego,
- skierowanie
dziecka do placówki opiekuńczo – wychowawczej na podstawie orzeczenia sądu,
- w razie pilnej
konieczności zapewnienie dziecku opieki w rodzinie zastępczej na podstawie umowy
cywilnoprawnej zawartej między rodziną zastępczą a starostą.
8. Przygotowanie rodziny zastępczej na
przyjęcie dziecka.
9. Współpraca z
rodziną zastępczą w sprawach istotnych dotyczących dziecka,
a w szczególności:
- dokonanie oceny sytuacji opiekuńczo -
wychowawczej dziecka na podstawie wywiadu środowiskowego (rodzinnego),
- udzielenie pomocy w rozwiązywaniu problemów
wynikających z opieki nad dzieckiem,
- organizowanie szkoleń dla rodzin
zastępczych,
-
pomoc w przygotowaniu indywidualnych planów szkolenia dla rodzin spokrewnionych
z dzieckiem, w zależności od potrzeb rodziny, według programów szkolenia dla
rodzin niespokrewnionych z dzieckiem, uwzględniających zakres programowy
szkolenia zatwierdzonego przez właściwego ministra.
10.
Przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu udzielania pomocy na częściowe
pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej.
11. Przygotowywania
decyzji administracyjnych z zakresu ustalania odpłatności rodziców
biologicznych za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej i opłat za pobyt dziecka
umieszczonego w placówce opiekuńczo - wychowawczej.
12. Przygotowywanie
planu programu usamodzielnienia dziecka i wyznaczanie opiekuna dziecku opuszczającemu
rodzinę zastępczą, niektóre typy placówek opiekuńczo -wychowawczych, dom pomocy
społecznej, schronisko dla nieletnich, zakład poprawczy
i specjalny ośrodek szkolno - wychowawczy.
13.
Przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących przyznawania pomocy:
- pieniężnej i
rzeczowej na usamodzielnienie, a także pokrywanie wydatków związanych z
kontynuowaniem nauki - osobom osiągającym pełnoletniość w rodzinie zastępczej, oraz
osobom opuszczającym niektóre typy placówek opiekuńczo - wychowawczych, domy
pomocy społecznej, schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze i specjalne ośrodki
szkolno - wychowawcze.
14. Zgłaszanie
informacji o nieprawnie pobranych świadczeniach oraz nadzorowanie trybu
postępowania wynikającego z ustawy z
dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowa- niu egzekucyjnym w administracji
(Dz.U.2019.1438
ze zm.).
15. Współpraca z gminnymi ośrodkami
pomocy społecznej i pracownikami socjalnymi.
16. Współpraca z właściwym sądem
opiekuńczym i rodzinnym.
17. Współpraca z policją.
18.Organizowanie
szkolenia i doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla pracowników
gminnych ośrodków pomocy społecznej i pracowników socjalnych
z terenu powiatu.
19.Opracowywanie
i wdrażanie celowych programów służących realizacji zadań pomocy społecznej z
zakresu prowadzonych spraw.
20.
Działania w sprawie realizacji programów rządowych w tym zakresie.
21.
Przegotowywanie porozumień w sprawie umieszczenia dzieci w rodzinach zastępczych
i placówkach opiekuńczo – wychowawczych umieszczanych na terenie innych
powiatów
i dzieci z innych powiatów umieszczanych na terenie Powiatu Suwalskiego.
22.
Prowadzenie rejestru udzielonych informacji o prawach uprawnieniach dla osób zgłaszających
się do PCPR.
VI. Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny.
2. Życiorys.
3. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o
zatrudnienie - wzór stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia.
4. Kserokopie świadectwa pracy.
5. Kserokopie dyplomów potwierdzających
wykształcenie.
6. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach,
szkoleniach, warsztatach.
7. Oświadczenie
kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku: Główny
specjalista ds. opiekuńczo – wychowawczych.
8. Oświadczenie
kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4
ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny
finansów publicznych.
9. Oświadczenie
kandydata, że nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie.
10. Oświadczenie
kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne
i skarbowe.
11. Oświadczenie
kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz
o korzystaniu z pełni praw publicznych.
12. Zgoda na
przetwarzanie danych osobowych w zakresie numeru telefonu (w przypadku jej
wyrażenia) oraz zapoznanie się z klauzulą informacyjną o zasadach przetwarzania
danych osobowych na podstawie wyrażonej zgody w Powiatowym Centrum Pomocy
Rodzinie w Suwałkach.
13. Kopia
dokumentu potwierdzająca niepełnosprawność w przypadku zamiaru skorzystania
przez kandydata z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych.
14.
Inne dodatkowe dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i
umiejętnościach.
VII. Informacja o warunkach pracy na
stanowisku:
1. Przewidywany termin zatrudnienia:
wrzesień 2019 rok.
2. Wymiar czasu pracy: 1 etat
3. Praca w siedzibie PCPR w Suwałkach
ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki /od poniedziałku do piątku w godz.:
07.30-15.30/.
4. Bezpośredni kontakt z klientami
jednostki – praca z trudnym klientem.
5. Praca z
monitorem ekranowym powyżej 4 godz. dziennie.
VIII. Termin,
sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin:
Dokumenty
należy składać w terminie do dnia 06.09.2019r., do godz. 15.30.
Miejsce:
Oferty wraz z
wymaganymi dokumentami należy składać:
-
osobiście w zaklejonej kopercie z imieniem i nazwiskiem, adresem do
korespondencji oraz adnotacją „Nabór na stanowisko: Główny specjalista ds.
opiekuńczo-wychowawczych”, w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki, pok. nr 5,
-
pocztą na adres Powiatowe Centrum Pomocy
Rodzinie w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki (liczy się data wpływu do PCPR), z dopiskiem na
kopercie: „Nabór na stanowisko: Główny specjalista ds. opiekuńczo wychowawczych”.
IX. Dodatkowe informacje:
Procedura naboru na stanowisko urzędnicze jest dwuetapowa i
obejmuje:
I etap:
kwalifikacja formalna – badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności
i spełnienia wymagań formalnych
Do II etapu dopuszcza się
osoby zakwalifikowane w I etapie.
II etap:
kwalifikacja
merytoryczna - obejmująca rozmowę kwalifikacyjną.
1. Osoby
zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu zostaną powiadomione telefonicznie
i zaproszone do drugiego etapu naboru.
2. Zgłoszenia kandydatów
złożone po terminie, w inny
sposób niż określone w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, bez
własnoręcznego podpisu, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Złożonych i
niewykorzystanych dokumentów w procesie rekrutacji PCPR w Suwałkach nie odsyła.
Oferty
nie odebrane w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia wyniku naboru zostaną
komisyjnie zniszczone.
4. Informacja o wynikach
naboru zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz na
tablicy informacyjnej PCPR
w Suwałkach po zakończeniu procesu rekrutacji.
1. Administratorem
danych osobowych kandydatów na wolne
stanowiska urzędnicze jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki,
e-mail: pcpr@powiat.suwalski.pl,
tel. 87 565 92 80, fax: 87 565 92 84
2. W
przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych pod
adresem: PCPR w Suwałkach, ul. Świerkowa 60, 16-400 Suwałki,
e-mail: iod@powiat.suwalski.pl,
tel. 87 5659200.
3. Dane osobowe kandydatów
przetwarzane są na podstawie obowiązujących przepisów ustawy Kodeks pracy[1] oraz ustawy o pracownikach samorządowych[2] w celu przeprowadzenia naboru kandydatów na wolne
stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suwałkach[3]. Jeżeli kandydat przekaże inne dane, bądź dane o
których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie zgoda kandydata na ich
przetwarzanie[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie,
jednakże odwołanie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
4. Podanie
danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa[5] jest dobrowolne, jednak niezbędne,
aby uczestniczyć w procesie naboru.
5. Dane
osobowe kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze mogą być przekazywane lub
udostępniane innym organom oraz podmiotom wyłącznie na uzasadniony wniosek i na
podstawie obowiązujących przepisów prawa. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią
informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem
określonym w ogłoszeniu o naborze. Ponadto
informacja o wyniku naboru jest upowszechniana przez umieszczenie na tablicy
informacyjnej oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej
Starostwa Powiatowego w Suwałkach przez okres co najmniej 3 miesięcy.
Informacja ta zawiera m. in. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego
miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
6. Dane osobowe
kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze będą przetwarzane przez okres naboru
(okres wskazany w ogłoszeniu naboru), a po tym czasie mogą być kandydatowi
zwrócone lub zostaną zniszczone. W przypadku zatrudnienia, dane osobowe zebrane
w procesie rekrutacji stanowić będą część dokumentacji pracowniczej.
7. Osoba,
której dane dotyczą ma prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich
danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania tych danych,
prawo do ich usunięcia w sytuacji, gdy przetwarzanie
danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z
przepisu prawa.
8. Osoba,
której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna
Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy o ochronie danych osobowych.
9. W trakcie przetwarzania danych osobowych kandydatów
na wolne stanowiska urzędnicze nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania
decyzji ani do profilowania.
Stanisław
Dziemian
Dyrektor PCPR w Suwałkach
[1] art. 22 ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. 2019, poz. 1040) w związku z
art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1 z późn. zm. – dalej RODO)
[2] art. 2 i art. 6
ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019,
poz. 1282), w związku z art. 6 ust. 1 lit c RODO;
[3] art. 11 ustawy
z dnia z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019,
poz. 1282), w związku z art. 6 ust. 1 lit c RODO
[4] art. 6 ust. 1
lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO
[5]Art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. 2019, poz. 1040) w związku z art. 6 ust. 1 lit b RODO